Jangan upload gambar baby sebelum usianya 44 hari!

Siapa yang tidak teruja bila dapat anak kan, lebih-lebih lagi bila anak pertama. Kegembiraan itu semestinya nak dikongsikan dengan ahli keluarga dan juga rakan-rakan. Sebab tu ada yang belum pun 24 jam anak dilahirkan,...
video

Apa Kaitan Fitnah Dajjal Dengan Surah Al Kahfi.. Jangan Main Baca Jer..!!!

Ok. Hari Jumaat ni kami berkongsi dengan anda tentang agama sikit. Kita hormati penghulu segala hari ni. Artikel ni bukanlah karangan asal pihak kami. Kami menyalon daripada group whatsapp dan selepas membaca dan menyelidikinya,...

Stress dan depress adalah berbeza. Apakah perbezaannya?

Makin hari makin banyak pulak kes yang berlaku disebabkan oleh depression. Apabila seseorang mengalami depression, apa yang dilakukannya adalah di luar kawalannya dan tanpa disedarinya.Jangan tertukar antara stress dan depress, nampak sama tapi hakikatnya...

20 Tanda-tanda Paling Jelas Lelaki Dicintai dan Disukai Malah Sering Ditiduri Jin Betina

Sebagai orang Islam kita diwajibkan beriman dengan perkara ghaib. Salah satu daripada perkara ghaib yang wajib kita yakini ialah wujudnya makhluk yang bernama jin. Malah makhluk jin ini ada disebut secara jelas di dalam Quran...

Forensic MO Ini Berkongsi Pengalaman Dan Tips Mengenai Jasad Yang Telah Reput

Satu perkara yang sering bermain di fikiran kami di OHSEMPOI apabila mengenangkan ibu-bapa yang tinggal berjauhan dengan anak-anak. Bukan menafikan hak kebebasan anak-anak untuk berdikari, tetapi sebenarnya cuma terbayangkan apa yang mungkin berlaku sekiranya...
video

Subhanallah..! Takjub Sungguh Tengok Burung Tempua Ni Bina Sarang..!

Peribahasa melayu berbunyi: Jikalau tidak berada-ada, masakan tempua bersarang rendah. Tahukah anda apa maksudnya? Burung Tempua ini biasanya membina sarang di atas pokok yang agak tinggi. Jika Burung Tempua membuat sarang di tempat yang rendah mesti ada...

6 makanan berkhasiat tinggi yang murah dan mudah diperolehi

Jika anda berhasrat mengamalkan gaya hidup pemakanan yang sihat, amalkan pengambilan makanan organik. Tapi di Malaysia kebanyakan makanan organik adalah lebih mahal dari makanan biasa. Tak mengapa kerana anda juga boleh mengamalkan pemakanan sihat dengan...

19 Fakta Menarik Tentang New Zealand Yang Perlu Anda Tahu Sebelum Ke Sana

Siapa yang pernah sampai ke New Zealand (NZ). Yang dah pernah jejakkan kaki ke sana pasti akan teringat-ingat akan kecantikan alam semula jadi di sana. Tanah subur NZ kaya dengan tumbuhan dan rumput yang...

Main ‘Lego’ Boleh Jadikan Anak Lebih Pintar. Setuju?

Permainan Lego antara permainan yang terkenal di seluruh dunia. Berasaskan bongkah-bongkah kecil, pemain perlu menyusun mengikut kreativiti masing-masing untuk membentuk objek lain yang lebih lengkap. Robot, rumah, kapal terbang, bangunan dan sebagainya mampu dibina menggunakan...

Perbezaan costum watak superhero dulu dan sekarang.

Adakah anda peminat cerita bertemakan superhero? Jika ya, pasti anda sedar akan perubahan pakaian atau costum superhero yang dipakai dalam setiap siri movie yang dikeluarkan. Mari kita lihat 6 costum watak superhero berikut pada awal...